Masaż sportowy

Masaż sportowy został opracowany po to, aby pomóc sportowcom w przygotowaniu ciała do optymalnej wydajności fizycznej. Jest to ważny element przygotowań przed treningiem lub sportowym wydarzeniem. Wspomaga także regenerację organizmu po dużym wysiłku fizycznym. Masaż sportowy kładzie duży nacisk na powstrzymywanie kontuzji oraz leczenie urazów mięśni i ścięgien powstałych w wyniku wysiłku.

Nie musisz być jednak sportowcem, aby skorzystać z masażu sportowego. Masaż sportowy oferuje korzyści po urazach fizycznych powstałych nie tylko w trakcie uprawiania sportu. Przynosi on ulgę osobom zmagającym się z przewlekłym bólem lub ograniczonym zakresem ruchu. Masaż sportowy różni się od masażu klasycznego przede wszystkim tym, że wykonuje się go przy użyciu większej siły i energii oraz częstotliwości używania technik masażu. Terapeuta wykonujący masaż sportowy, koncentruje się zazwyczaj na konkretnym rejonie ciała, zwykle kojarzonym z daną aktywnością sportową lub kontuzją.

Nasi wyspecjalizowani masażyści, opanowali szerokie spektrum technik masażu i wiedzą, kiedy je wykorzystać. Masaż sportowy może być wykonywany przed wydarzeniem sportowym lub aktywnością fizyczną. Ma on wówczas na celu przygotowanie danych partii mięśni na zbliżający się wysiłek. Inny rodzaj masażu sportowego może być wykonywany po wysiłku: w ciągu godziny lub dwóch od zdarzenia. Wykonywany jest w celu normalizacji tkanek organizmu, przyspieszenia gojenia włókien mięśniowych, redukcji bólu oraz zapobiegania kontuzjom; powstałym w wyniku nadwyrężenia w trakcie wysiłku fizycznego.

Jakie korzyści zdrowotne oferuje masaż sportowy?

  • Poprawione krążenie i praca mięśni – Masaż sportowy, zwiększa wymianę substancji między krwią a komórkami tkanek mięśniowych. Ma to wpływ na zwiększenie metabolizmu. Masaż maksymalizuje podaż składników odżywczych i tlenu do mięśni oraz zwiększa przepływ krwi. Pomaga odbudować organizm.
  • Poprawiony zakres ruchów i elastyczność mięśni – Masaż sportowy zapobiega nieprawidłowemu obkurczaniu się nadwyrężonych mięśni. Usprawnia ruchowo i stymuluje odbudowę mięśni.
  • Pomaga skrócić czas regeneracji pomiędzy treningami. – Kwas mlekowy gromadzi się w mięśniach po wysiłku. Zwiększona cyrkulacja do tych mięśni pomaga wyeliminować toksyczne zanieczyszczenia i skrócić czas regeneracji organizmu.
  • Powstrzymuje ból po nadmiernym treningu. – Masaż sportowy ma relaksujący wpływ na mięśnie, a także kojące działanie na układ nerwowy. Może to zapobiec zespołowi nadmiernego treningu, który objawia się bólem w trakcie odbudowy mięśni.
  • Pomaga zapobiegać urazom, a nawet je leczyć. – Rozciągając tkankę łączną, masaż poprawia krążenie, aby zapobiec nieprawidłowym zrostom. Masaż wpływa również na wydzielanie azotu, fosforu, siarki-niezbędnych do naprawy tkanek.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close