Zakup elektrycznego wózka inwalidzkiego przy wsparciu programu „Aktywny samorząd”. Dowiedz się więcej o dofinansowaniach
W trudnych chwilach w życiu ważne jest wsparcie drugiego człowieka. Daje nam to siłę do stawiania czoła problemom. Wsparcia potrzebują przede wszystkim osoby niepełnosprawne, starsze oraz chore. Bez drugiej osoby nie są w stanie normalnie funkcjonować w codziennym życiu. Dlatego powstaje wiele kampanii społecznych, akcji charytatywnych oraz projektów, które mają ułatwić codzienność takim osobom. Jedną z takich rzeczy jest program „Aktywny samorząd”, który oferuje wsparcie osobom niepełnosprawnym w zakupie elektrycznego wózka inwalidzkiego.
Jak zdobyć dofinansowanie na zakup elektrycznego wózka inwalidzkiego?
Pierwszym krokiem w drodze do zdobycia dofinansowania jest skontaktowanie się z Powiatowym lub Miejskim Centrum Pomocy Rodzinie. To właśnie tutaj można otrzymać stosowany formularz oraz złożyć papiery. Dofinansowania na wózki inwalidzkie o napędzie elektrycznym mogą wynosić maksymalnie 25000 złotych. Podstawowy limit dofinansowania wynosi 10000 zł brutto, jednak udział własny zawsze wynosi 25% ceny brutto.

Kto może ubiegać się o wsparcie? Osoby, które mają znaczny stopień niepełnosprawności. W przypadku dzieci i młodzieży nie liczy się stopień niepełnosprawności. Elektryczne wózki inwalidzkie są tworzone dla osób, które nie są w stanie poruszać się z pomocą ręcznego wózka.
„Aktywny samorząd” – wsparcie dla seniorów
Także osoby wieku emerytalnym mogą ubiegać się o dofinansowania na wózki inwalidzkie. Jest jednak wymóg, który muszą spełnić. Osoby w wieku emerytalnym uzyskają wsparcie, gdy są zatrudnione. Dla osób niezatrudnionych przygotowano dofinansowania z Narodowego Funduszu Zdrowia oraz z PFRON.
Jakie dokumenty są wymagane przy staraniu się o dofinansowanie?
Do wypełnionego formularza warto dołączyć kilka dokumentów. Jeśli posiadamy zlecenie na zaopatrzenie się w wyrób medyczny, w tym przypadku w wózek inwalidzki, należy dodać kopię do całej dokumentacji. Samo wypełnianie formularza nie jest skomplikowane, a zawsze można poprosić o pomoc w Powiatowym lub Miejskim Centrum Pomocy Rodzinie.
Kto dostanie dofinansowanie na zakup elektrycznego wózka inwalidzkiego?
Wszystkie wnioski są rozpatrywane przez Realizatora programu, czyli przez samorząd powiatowy. Po zaakceptowaniu i podpisaniu umowy o dofinansowanie, pieniądze zostaną przesłane na konto sprzedawcy. Elektryczne wózki inwalidzkie są dla wielu niepełnosprawnych osób niezbędne w codziennym życiu.
W tym roku „Aktywny samorząd” dostał rekordowo wysoki budżet. Wynosi on aż 181,5 milionów złotych. Także tegoroczne ułatwienie w składaniu wniosków z pewnością pozwoli większej ilości osób skorzystać z pomocy. Składanie formularzy rozpoczęło się 1 marca i trwa do 31 sierpnia 2020 roku. Wnioski można wypełniać online za pośrednictwem Systemu Obsługi Wsparcia oraz stacjonarnie. Wszelkie potrzebne informacje znajdziemy na stronie 4 MED ORTOPEDIA. Warto starać się o dofinansowanie na elektryczne wózki inwalidzkie, aby życie nie miało przed nami żadnych barier.